Inteligenta Artificiala si Calcul Distribuit - filiera Intelligent Software Robotics
Prezentarea specializării
Detalii
Planurile de învățământ
Plan de invațământ – anul I
Plan de invațământ – anul II
Fișele disciplinelor
ANUL I
Semestrul 1
Fundamentals of Artificial Intelligence/ Fundamente de Inteligenta Artificiala
Computer Vision
Distributed Systems/Sisteme distribuite
Operational Research and Optimization/ Cercetari operationale si optimizare
Introduction to Robotics/Introducere in Robotica
Metaheuristic Algorithms
Dynamical Systems in Machine Learning/ Sisteme dinamice in Invatare automata
Architectures for Parallel Computing/ Arhitecturi dedicate pentru calcul parale
Ethics and Academic Integrity/Etica si integritate academica
Programming I
Volunteering
Semestrul 2
Multi-agent Systems/ Sisteme multi agent
Internship
Robotic Process Automation
Special Topics in Artificial Intelligence/ Capitole speciale de Inteligenta Artificiala
Modeling and Verifying Algorithms in Coq/ Modelarea și verificarea algoritmilor in Coq
Data Mining
Data Warehouses
Academic and technical writing
Big Data Technologies/ Tehnologii Big Data
Parallel Computing/ Calcul paralel
Operating Systems I
Logical and Functional Programming
Programming II
Volunteering
ANUL II
Machine Learning/ Învățare automată
Neuroscience – Brain Computing Interfaces
Robotics industry project
Text Mining
Computational Game Theory
Advanced Logical and Functional Programming/ Programare logica si functionala avansate
Techniques for Scientific Work
Algorithm Synthesis and Mathematical Theory Exploration/ Sinteza algoritmilor și explorarea teoriilor matematice
Introduction to Quantum Computing/Introducere in calcul quantum
Research Practice I
Volunteering
Semestrul 4
Research Practice II
Msc Thesis Preparation
Scientific Seminar
Intelligent Systems and Machine Learning/ Sisteme inteligente și învățare automată
Volunteering
Grila de corelare a competențelor și ocupațiilor, cf. RNCIS
Detalii
Cu următoarele competenţe la absolvire:
Competențe-cheie:
● Competențe în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii
● Competențe personale, sociale și de a învăța să înveți
● Competențe digitale/de automatizare
● Competențe antreprenoriale
Competențe profesionale:
● Competențe de analiză a problemelor, de construire de modele abstracte, de algoritmizare
a sarcinilor, de interpretare și corelare a datelor de intrare într-o aplicație reală
● Competențe de a configura, administra, întreține și monitoriza un sistem real time/autonom
● Competențe de a analiza cerințe, de a documenta, modela, dezvolta, testa și evalua
sisteme informatice autonome.
● Competențe de a gestiona un proiect/sistem autonom: planificarea, organizarea și
gestionarea unui proiect software de automatizare
● Competențe de a utiliza interfețe om-mașină pentru dezvoltarea de aplicații
● Competențe de a identifica, optimiza și implementa metode specifice aplicațiilor software
automatizate
● Competențe de analiză a proceselor cognitive din punct de vedere algorithmic.
Competențe transversale:
a) Competențe personale:
● Aplicarea regulilor de muncă organizată și eficientă, a unor atitudini responsabile față de
domeniul de specialitate, cu respectarea principiilor, normelor și a codului de etică
profesională.
● Identificarea oportunităților de formare profesională continuă și valorificarea eficientă a
resurselor și tehnicilor de învățare pentru propria dezvoltare.
Competențe interpersonale:
● Asumarea rolului și responsabilităților din cadrul unei echipe interdisciplinare, utilizarea
unor tehnici de comunicare și relaționare eficientă și dezvoltarea capacităților empatice
de comunicare inter-personală.
● Abilități de lucru productiv, individual şi în echipă, într-un context interdisciplinar,
dobandite din participarea la proiecte internaționale de cercetare și industriale realizate în
colaborare cu companii IT
c) Competențe de cetățenie globală:
● Implicarea în activități destinate unor grupuri sociale diverse și utilizarea expertizei
profesionale pentru a iniția/derula proiecte și activități care să susțină procesul de
digitalizare și educație pentru o societate digitalizată